Dziś wracamy do UWAŻNOŚCI i problemów w koncentracji naszych dzieci😊

Zgłaszacie te problemy podczas spotkań z nami. Wracają one właściwie przy każdej rozmowie, diagnozie, podczas zajęć terapeutycznych.

We wcześniejszych postach na naszym FB mieliście okazję poznać kilka książek i myśli, czym UWAŻNOŚĆ w ogóle jest i w czym pomaga.

Dla przypomnienia UWAŻNOŚĆ to te momenty i chwile, kiedy świadomie kierujemy uwagę na to co dzieje się i jest TERAZ, zamiast zwracania się ku przeszłości ,czy przyszłości. Kierowanie uwagi, to zwracanie jej ku własnemu ciału, otoczeniu, i odczuwaniu tego przy pomocy zmysłów.

Świadomego spokoju potrzebujemy wszyscy, bo świat w jakim żyjemy pędzi , a my podświadomie pędzimy razem z nim.Ma to swoje konsekwencje w postaci poczucia, że wszystko nas przerasta. Możemy odczuwać permanentne zmęczenie, napięcie, bóle głowy, kręgosłupa. W naszych głowach pędzące myśli, powodują rozkojarzenie, problemy z pamięcią.U dzieci problemy w koncentracji wynikające z nadmiernego przeciążenia bodźcami przejawiają się wzmożoną ruchliwością, krótkim czasem skupienia, rozpraszaniem się podczas wykonywania jakiejś czynności (np.lekcje). Objawów jest wiele i wszystkie są dla dzieci wyczerpujące😟

Praktyka UWAŻNOŚCI- świadome, systematyczne kierowanie uwagi, jest momentem OBECNOŚCI, zatrzymywania siebie, swoich rozbieganych myśli, kojeniem emocji i uspokojeniem dla napiętych i bolących mięśni.Przynosi odprężenie i ulgę dla obolałego ciała i psychiki. Pozwala dostrzegać i otwierać się na wewnętrzny i zewnętrzny świat bez oceniania i konfrontacji, cieszyć się bliskością.Przynosi tez radość ze wspólnie spędzonych chwil z samym sobą i z naszymi dziećmi, jeśli UWAŻNOŚĆ praktykujemy z nimi🧘‍♀️🧘

Nasza propozycja to ćwiczenia z programu i książki Eline Snel „Uważność żabki” – to sposób na spędzenie kilku minut z dzieckiem na spokojnym byciu razem.Wystarczy siąść lub położyć się z dzieckiem w dowolnym miejscu puścić tekst z nagrania i przez 3 minuty słuchać. UWAŻNOŚĆ dobrze jest praktykować o stałych porach, kilka razy w tygodniu, może codziennie, w stałym miejscu.Wszystko, co się wydarza podczas praktyki jest dobre i takie, jakie może być na dany dzień🙂🙂

Bardzo Was zachęcamy do podjęcia praktyki.Niektóre z nas praktykują od dawna, same z rodzinami lub ze swoimi dziećmi.Dzielimy się więc z Wami także naszym doświadczeniem😍

Może świat wokół nas niewiele się zmienił, ale doświadczanie go z UWAŻNOŚCIĄ jest bardzo przyjemne i kojące.

Zapraszamy do pierwszego ćwiczenia:https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q